Konfirmationsforberedelse

Konfirmationsforberedelse er et tilbud til unge på 7. klassetrin. Her udforsker vi troens værdier og hemmeligheder gennem samtale og øvelser, samt dykker dybere ned i den kristne tradition og billedverden. Du får lejlighed til at opleve folkekirkens gudstjeneste, salmer og ritualer, og til selv at være medskabende i praksis. Konfirmationstiden skal gerne give dig inspiration til at tænke over livets store spørgsmål. Den kan være med til at modne dig, så du nemmere finder de svar, som du personligt kan navigere efter i dit liv.

Forberedelsen foregår dels i Hellevad Kirke og dels i Konfirmandstuen.

Undervisningen begynder i slutningen af august og fortsætter til umiddelbart før konfirmationsgudstjenesten i april/maj.

Børn, der ikke tidligere er døbt med en kristen dåb, men som måtte ønske at blive konfirmeret, døbes i god tid før selve konfirmationen.

Se nedenunder de kommende konfirmationsdatoer. K-klassens konfirmation aftales mellem sognepræsten og forældrene.

Konfirmationsdatoer